Reklamační řád a ITQ

1.

Cestující má právo na poskytnutí služeb jmenovitě uvedených pro příslušný zájezd na smlouvě o zájezdu. Zájezd má vadu, není-li některá ze služeb cestovního ruchu zahrnutých do zájezdu poskytována v souladu se smlouvou. V případě vadně poskytnutých služeb nebo služeb neposkytnutých ve sjednaném rozsahu cestující v souladu s ustanovením §2537 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“) bez zbytečného odkladu vadu zájezdu vytkne (dále jen „reklamace“).

2.

V případě důvodné a oprávněné reklamace je Blue Style povinna odstranit vadu příslušné služby, službu doplnit nebo poskytnout službu náhradní, a to (je-li to možné) přímo na místě. Není-li toto možné a je-li reklamace uplatněna včas, pak je Blue Style povinna poskytnout slevu ze sjednané ceny reklamované služby, kterou pro vady nemohl cestující využít.

3. Reklamační postup

K uplatnění práva na reklamaci musí dojít ve smyslu ustanovení § 2537 Odst. 2 OZ bez zbytečného odkladu, a to u Blue Style nebo u osoby, která uzavření smlouvy o zájezdu zprostředkovala. Blue Style doporučuje cestujícím oznámit případnou reklamaci neprodleně (nejpozději první den po zjištění závady) zástupci Blue Style nebo jinému odpovědnému pracovníkovi v místě konání zájezdu. Cestující nebo zástupce Blue Style dle pokynů cestujícího sepíše listinný protokol o reklamaci, který bude opatřen podpisem cestujícího uplatňujícího reklamaci. Zástupce Blue Style může jako plnohodnotnou alternativu listinného protokolu cestujícímu poskytnout i unikátní odkaz na webový formulář pro uplatnění reklamace. Blue Style doporučuje uvádět v listinném protokolu o reklamaci čitelně údaje o cestujícím, zejména jméno a příjmení, jakož i další údaje nezbytné pro řádnou identifikaci osoby uplatňující reklamaci. Za účelem včasného a řádného vyřízení reklamace Blue Style doporučuje uvádět na reklamaci rovněž číslo smlouvy o zájezdu. Pro zvýšení komfortu a možnost rychlejšího řešení reklamace Blue Style rovněž doporučuje, aby cestující uvedli do reklamace taktéž číslo účtu, na který by mohla být zaslána případná kompenzace. Cestující je povinen při výskytu závad spolupracovat na minimalizování a zabránění újmy. Pozdní oznámení vady zájezdu z vlastní viny cestujícího, které Blue Style zbaví práva odstranit vadu zájezdu na místě, nemusí být uznáno, případně tato skutečnost bude zohledněna při stanovování vhodné výše slevy nebo náhrady škody, pokud by včasné oznámení vady zájezdu škodě zabránilo nebo ji snížilo. Kopii listinného reklamačního protokolu sepsaného v místě konání zájezdu je cestující oprávněn zanechat přímo u delegáta Blue Style nebo zaslat poštou formou doporučeného dopisu nebo donést osobně na pracoviště Blue Style. V případě, že nebude možné reklamovat přímo v destinaci, Blue Style doporučuje zaslat reklamaci na adresu reklamace@blue-style.cz, případně kontaktovat Blue Style pro získání unikátního odkazu na webový formulář pro uplatnění reklamace. Vznikne-li mezi spotřebitelem a Blue Style spor, může se spotřebitel obrátit s návrhem řešení sporu na některý ze subjektů mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterými jsou Česká obchodní inspekce (www.coi.cz) a Spotřebitelský ombudsman, z.ú. (OnlineMediator.cz) (www.onlinemediator.cz). Blue Style odpovídá za úroveň a cenu služeb u těch akcí, které si cestující objedná při zaknihování zájezdu nebo na místě u delegáta Blue Style. V takovýchto případech Blue Style doporučuje uplatňovat reklamaci přímo na místě, aby nedocházelo k případnému zkreslování informací. Za úroveň a cenu cizích služeb zakoupených u kteréhokoli třetího subjektu, tj. nikoli u Blue Style, Blue Style neodpovídá. Blue Style je povinna reklamaci vyřídit do 30 dnů ode dne doručení reklamace cestovní kanceláři, nedohodne-li se s cestujícím jinak. Na reklamaci plnění ze smluv o zájezdu se uplatní ustanovení OZ, a to zejména § 2537 až 2540, 2542, 2543 OZ.

4.

Jelikož každé ubytovací zařízení má několik typů pokojů, které se mohou lišit velikostí, vybavením, výhledem atd., a není možné v katalogu představit všechny typy ubytování, Blue Style označuje veškeré zobrazení pokojů v katalogu a na webových stránkách www.blue-style.cz jako orientační. Vzhledem k uvedenému nemusí obrázky přesně odpovídat tomu, jak bude vypadat pokoj, kde bude cestující ubytován, a tedy rozpor zobrazení pokojů v katalogu se skutečností nemůže být předmětem reklamace. Součástí katalogu jsou také ilustrační fotografie, které jsou použity pouze pro doplnění vzhledu stránky a nemusejí přesně odpovídat popisu ubytování, pláží, okolí atd.

5.

V pozdních večerních a nočních hodinách se v prázdninových letoviscích může odehrávat rušný noční život, který může způsobit rušení klidu. Každý cestující musí počítat s tím, že pokud si vybere dovolenou v živém prázdninovém letovisku, a to zejména během hlavní sezóny, může zde docházet k rušení klidu, které Blue Style nemá možnost ovlivnit. Tato skutečnost však nesnižuje kvalitu poskytovaných služeb a nemůže být předmětem reklamace.

6.

V případě neposkytnutí stravy z důvodu pozdního příletu či časného odletu nelze poskytnout slevu za nevyčerpané služby.

7.

Blue Style nenese zodpovědnost za škody vzniklé nevyčerpáním dohodnutých služeb, pokud
k tomuto dojde bez zavinění Blue Style nebo subdodavatelů Blue Style.

8. ITQ

ITQ

Blue Style umožňuje cestujícímu uplatnit vady služeb ze smlouvy o zájezdu dle International Travel Quality Standardu (dále jen „ITQ Standard“). V takovém případě Blue Style stanoví kompenzaci na základě kompenzační tabulky ITQ (dále jen „Tabulka ITQ“). Tabulka ITQ je k dispozici na internetových stránkách Blue Style. V Tabulce ITQ uvedené procentuální hodnoty se vztahují ke Konečné ceně zájezdu ve smyslu bodu 4.5 Všeobecných smluvních podmínek. U údajů pohybujících se v určitém rozmezí (např. 10-20%) bude výše kompenzace stanovena stupněm narušení, a to výhradně podle objektivních kritérií. Subjektivní dojmy – např. i v případě hluku – nemohou být brány v úvahu. Menší nepříjemnosti nejsou důvodem ke slevám. V případě, že vada nepřetrvávala po celou dobu zájezdu, vydělí se výše kompenzace určená dle Tabulky ITQ celkovým počtem započatých dnů trvání zájezdu. Takto získaná částka se vynásobí počtem dní, po něž vada přetrvávala. Aby mohl být nárok dle ITQ Standardu ze strany Blue Style uznán, je cestující povinen učinit veškerá opatření směřující k tomu, aby vada mohla být bezodkladně odstraněna na místě, a proto je povinen neprodleně (písemně, telefonicky, faxem, v elektronické podobě apod.) Blue Style oznámit v čem vadu spatřuje (jednoznačný popis vady), označit okamžik zjištění vady, zabezpečit dostupné a dostatečné důkazy o rozsahu vady ( např. šetřením provedeným policií nebo jinými vyšetřovacími orgány, fotografickým či filmovým záznamem, písemným prohlášením svědků, potvrzením delegáta, dopravce, ubytovacího zařízení apod.), po oznámení vady postupovat v souladu s pokyny Blue Style tak, aby Blue Style mohl vůči třetí straně uplatnit právo na náhradu škody z důvodu nároku z vad uplatněných cestujícím v příčinné souvislosti s působením třetí strany. Pro uplatnění nároků proti Blue Style dle ITQ Standardu je nutné, aby cestující sepsal Protokol o oznámení vady dle ITQ (dále jen „Protokol k ITQ“), jehož obsahem bude jednoznačný popis tvrzené vady, okamžik jejího zjištění cestujícím, okamžik prokazatelného oznámení vady Blue Style cestujícím a tento Protokol k ITQ bezodkladně předal delegátovi Blue Style. Za tímto účelem je cestující povinen poskytnout delegátovi nezbytnou součinnost a rovněž mu předloží zajištěné důkazy, které je povinen uchovat a na vyžádání vydat Blue Style pro potřeby posouzení nároku. Vady namítané v Protokole k ITQ musí svým popisem korespondovat s označením vad specifikovaných v Tabulce ITQ. Jakékoliv plnění poskytnuté Blue Style cestujícímu na základě ITQ Standardu bude považováno za plnění povinnosti Blue Style z titulu odpovědnosti za vady zájezdu poskytnutého na základě ze smlouvy o zájezdu dle OZ. Řešení reklamací a poskytování kompenzací na základě Tabulky ITQ lze aplikovat výlučně pro destinace, kde Blue Style nabízí služby delegáta. Duplicitní plnění za stejnou vadu je výslovně vyloučeno.

9. Odstranění vady a sleva

Dohodne-li se cestující se zástupcem Blue Style nebo jiným odpovědným pracovníkovi v místě konání zájezdu na odstranění vady zájezdu formou kompenzace, je tím nárok cestujícího z vady zájezdu bezezbytku vyřízen. Poskytne-li Blue Style cestujícímu slevu z ceny zájezdu na základě jeho oznámení vady zájezdu a nereaguje-li cestující na poskytnutou slevu odvoláním nebo jiným nesouhlasným způsobem, považuje Blue Style reklamaci za vyřízenou.

Komunikace

Blue Style bude ke komunikaci s cestujícím využívat výhradně email uvedený ve Smlouvě o zájezdu. Ve výjimečných případech a na ověřenou žádost cestujícího je možné způsob komunikace nebo emailovou adresu změnit. Poštovní doručovací adresou Blue Style je Blue Style a.s., Amazon Court, Karolinská 661/4, Praha 8, PSČ 186 00.

10. Účinnost

Tento reklamační řád je účinný od 20. 9. 2024